مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال احمر استان با مستقر کردن ۲ درمانگاه در کاظمین و ۶ پزشک متخصص و فوق تخصص، به زائران خدمت رسانی می‌کند.

کاووسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: امسال دومین سالی است که درمان و امداد و نجات شهر کاظمین عراق بر عهده هلال احمر استان است و خدمت رسانی به زائرین اربعین را بر عهده داریم. 

او افزود: پارسال دو درمانگاه در شهر کاظمین مستقر شد و در آن پزشک، پرستار و امدادگر به زائرین امدادرسانی می‌کردند و همچنین یک تریلی دارو از استان به این درمانگاه‌ها رفت.

کاووسی بیان کرد: پارسال به ۱۱۲ هزار زائر در حوزه امداد و درمان خدمت رسانی کردیم و کلیه هزینه‌ها را مرکز پزشکی تأمین می‌کند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: آسیب‌شناسی‌ها، کمبودها، نقاط ضعف و پیشنهاد‌ها را احصا و یادداشت برداری کردیم و امسال در جهت رفع آن برآمدیم که یکی از آنها ضعیف بودن بیمارستان کاظمیه بود، به همین دلیل امسال هماهنگ کردیم که ۶ متخصص و فوق تخصص در زمینه‌های طب اورژانس، رادیولوژیست، اطفال و زنان در این بیمارستان مستقر شوند.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: از زائرین می‌خواهیم که قبل از شروع سفر حتماً خود را بیمه کرده، از آوردن هر گونه دارو‌های ممنوعه که مواد مخدر دارند پرهیز کنند و کسانی که بیماری زمینه‌ای و خاص دارند حتماً دارو‌های خود را به اندازه روز‌هایی که در سفر هستند به همراه داشته باشند. 

کاووسی تصریح کرد: مردم می‌توانند اگر دارو‌های سالمی دارند که مسئله‌ای ندارد و در شرایط خوب نگهداری شده است را به هلال احمر استان تحویل دهند. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: مردم در نرم‌افزار و تقویم باد صبا می‌توانند در گزینه هلال احمر آموزش‌های لازم اربعین را که به صورت ساده و کاربردی به آنها ارائه شده است دریافت کنند و همچنین در این نرم‌افزار گزینه موکب اربعین وجود دارد که به زودی در آن ۴۰۰ پزشک در جمعیت هلال احمر کشور شیفت بندی می‌شوند و در ایام اربعین به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی زائرین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.